19 Ekim 2016 Çarşamba

Kişisel Stratejik Planlama

Can Okur,
Geçenlerde youtube'da, başarı gurusu Brian Tracy'nin videolarından birini izlerken aşağıdaki notları aldım. Türkçeleştirerek aktarıyorum aşağıya:

Kişisel statejik planlama, 4 temel soruya odaklanır ki bunlar senin de sık sık kendine sorman gereken sorulardır:

1. Şu an hayatımda ne noktadayım? 
Şu ana kadar neleri başardın? Ne tip bir aile hayatın var? Sağlık ve zindelik açısından ne durumdasın? Finansal olarak değerin nedir?

2. Bugün olduğum noktaya nasıl  ulaştım?
Bugünkü hayatını yaratan geçmiş kararların ve seçimlerin nelerdi? Bugünkü başarının sorumlusu en çok hangisi? Önüne çıkan engellerin nedeni neydi?

3. Gelecekte nereye ulaşmak istiyorum? 
İdeal bir gelecek hayal et. Yılları kafanda hızla ileri sar ve kusursuz bir yaşamı düşün. Nasıl bir yaşam o? Şu anki hayatından hangi şekillerde farklı?

4. Bugün olduğum yerden, gelecekte olmak istediğim yere nasıl ulaşabilirim? 
İdeal geleceğini yaratmak için, bugünden başlayarak neleri daha farklı yapabilirsin?


Haydi okur, başta ben, kağıdı kalemi ele alalım ve başlayalım soruları yanıtlamaya. 
Kapatmadan, şu notu da düşeyim aşağıya:


Hayatının efendisi olmak için, zamanının efendisi ol!
                                                                  Brian Tracy

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder