10 Kasım 2014 Pazartesi

Harbiden, Ben Kimim

çocuktan bir kalp benimki, sevilmek isterim
öfkelenince, buz gibi bir nehir akar tam orta yerimden, bir vadiyim
etten bir zindana hapsolmuş bir yolcuyum, göçebeyim, 
sayınca, bir elin bir kaç parmağını geçmem, çok değilim
ama canlıyım, indirsen tokadı suratıma, dolar kanım parmak izlerinin çukuruna,
bir büyüteç gibi yakar gerçeği gözlerim, alevi etrafı sarar,
bir dağım, mağrur, doruğuma çekilir sık sık düşünceye dalarım,
dağ dediğin gök altında bir toplu iğne başı, küçüğüm,
en çok en sevdiklerimin üstüne giderim, bazen zalımım,
bir bebek ağlar, kulak kesilirim, herkesin acısında hisseliyim,
çeliğin rengine boyadığım içim, dokununsan ufalanır, kırılganım,
bana bakan boynunu kaldırır yukarı, bazı bazı heybetlenirim,
isterim herkes tenini çıkarsın, ruhlar meydana çıksın,
ruhlar birbirini tanısın, esas o zaman er meydana çıksın ya da ya da dostlar sofraya gelsin.

ben bir kadınım, hep düşünülmek isterim,
açtım mı kollarımı ürkütür kanatlarım , sardım mı sevdiğimin etrafına, buzu bile kaynatır,
hem bülbülüm, güle vurgun, bülbülüm, sesim yanık, 
hem arıyım, her çiçeğe konarım.
her çiçeği koklar, türlü ballar yaparım,
pişmanım, müzmin pişman,
damarlarımda akan kanın adı isyan, çok pis kafa tutarım,
su uyur, ben suya taş atarım.

ben bir melodiyim, ağızdan düşmeyim isterim,
ya da ağızdan kağıda döküleyim, karalanayım
düğümleri açayım, anlaşılayım,
heyecan yoksa ben katayım, çoksa yatıştırayım,
gezeyim, o gönül senin bu gönül benim, dost arayayım,
ille dosttan bir tek gül alıp, yaralanayım,
bir ceylan gibi sekeyim kayaların üzerinde, ama kaymayayım,
zamanda ileri gideyim, genç kalayım,
el öpeyim ama saygı göreyim,
bir bakayım rüyadayım, kâbuslardan uyanayım,
bir yapıp bir bozayım, kayıp parçayı bulayım,
haykırdım mı var gücümle, sesim dönsün kendime, beni duyayım,
seversen beni, hadi seni göreyim,
az gideyim uz gideyim, çok yeni yerlere varayım.

ben bir denklemim, çözülmek isterim,
bilinmeyenlerim bir birinin aynı, inanılmaz basitim,
topla çıkar çarp beni, sonuçta hep birim,
yalnızım sık sık, +1 isterim.
bir tesadüfüm, hayatlara düşerim,
yaşanmaya mecburum, bir kaderim,
bir umudum, doğarım sabahleyin
bir korkuyum, hortlarım geceleyin.
aceleyim, kaçırmayım, yetişeyim,
akarken hayat nehri  atlayıp yüzeyim,
bazen çıkıp dışarı güneşleneyim, 
su akar deli bakar, ara sıra delireyim.

ben bir coğrafyayım, keşfedilmek isterim,
konuştuğum dil bence, yaşarım herkesçe
tırnaklarım, topuklarım, kulaklarım tuhaf görünse de,
duygularım tanıdıktır, inanmazsan göstereyim.
danslarım yan yanadır, dayanmazsam düşerim,
yüksektir kavgalarımın sesi, yankı yaparım
erkeklerim çalışır, çocuklarım kaçışır, yaşlılarım söyleşir, kadınlarım ağlaşır bazen,
savurur taneleri masmavi göğe seneleri harman ederim,
sabanı sürer açarım üstünü toprağın, her adım başı bir tohum bırakırım,
yağmur gelirse yeşeririm,
güneş gelirse filizlenir,
rüzgar gelirse salınırım,
her kışı, her yazı, her baharı bekler, yaş haddime eklerim.

bir ağacım ben, büyümek isterim
iner köklerim yerin en altına, uzar dallarım göğün ortasına
bir ormanda köklenir, bölüşürüm,
dallarıma değsen tenine iz düşürürüm,
kapanmaz çiziklerin izi, düşündürürüm,
rüzgarda kavak gibi kulağa çalınır, bir söğüt gibi gözlerde salınırım 
bir meşe olur, kışı ısıtırım,
bir çam, bilgileri sınarım,
bir yuva bazen kuşlara, bir yol çoğu zaman karıncalara, 
sarmaşıklar kandırır beni, safım,
bahar benim mevsimim, heyecanlanırım,
yaşım çember çember, yaşım kalbimin içinde,
sabırla, emekle, doğayla, beraber, tek, sarararak, yeşererek, bekleyerek, umarak, yaratarak, güzellikle, haşinlikle, sevgiyle ve merakla, yaşarım!
d

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder