17 Kasım 2014 Pazartesi

İnsan Kaç Kere Doğar?

16 Kasım 2014, Pazar 
09:30
Sayin D.S, dogum gununuzu kutlar, iyi seneler dileriz. Bonus Card (Türkçe karakter yok, dikkat)

Nüfus cüzdanım, otuz dört sene evvel bugün doğduğumu yazıyor. Pembe mi turuncu mu kırmızı mı belli olmayan o kimliği hiç sevmedim. O yüzden, hazır yaşı otuz beş etmiş yolu yarılamışken ve daha fazla gecikmeden kendime yeni bir nüfus cüzdanı yazayım istedim:




Bilen bilir doğum günlerinin abartılmasına alerjiliyim.
Ve kimse bilmez doğum tarihimi sık sık yenilerim.

Misal;
Sekiz yaşındaydım. Kanepenin üstüne çıkıp, ayak parmaklarımın ucu üzerinde yükseldiğimde, duvarın en üst yerine asılı divan sazına artık ve nihayet boyum yetişmeye başlamıştı ve miniminnacık baş ve işaret parmaklarımı mızrap yapıp, önce bam, sonra alt sonra da orta tellerine dokunarak sazın, ilkel bir melodi çıkardığım o ilk gün yeniden doğmuştum.

09:34
WORLD DOGUM GUNUNUZU KUTLAR. BUGUN WORLD ISYERLERINDE YAPACAGINIZ ILK 100 TL HARCAMANIZA SIZE OZEL 5TL PUAN HEDIYE. KARSIYERE JOKER VADAA EK PUANINIZI HATIRLATIN. (Bu bankada hesabım yok, bu arada)

On altı yaşındayken, sürgün gittiğimiz Bilecik'te, okulda sık sık yapılan rutin sınıf aramalarından birinde, doğduğum yere alerjisi olduğunu birazdan anlayacağım okul müdürünün, masanın üzerindeki cırt cırtlı lacivert cüzdanımı cırt cırt diye açıp, abimin resmini işaret parmağıyla döverek, sinirli gözler ve çatık kaşlarla ve hiç konuşmadan 'bu kim' demeye çalıştığı gün, ana rahmine  düştüğüm topraklarda, bir kez daha doğdum.

Yirmi iki yaşında, taze mezun bir mühendis olarak, ardımda biriktirilmiş çokça dost, bolca anı, sürüyle cefa bırakıp önüme bir sürü umut katarak, Ankara'dan ayrıldığım o gün, geleceğe yeniden doğdum.


Sekiz/sekiz/iki bin sekiz. Sağımda kardeşim Z, sağ çaprazımda kuzenim H. Tam karşımda, üç yıl sonra bordo renkli uluslararası evlilik cüzdanımızda resimlerimiz yan yana yapıştırılacak adam, bize ney çalıyor. Şarkının notalarında kaybolurken o akşam ben, üflenerek, yine doğdum.





On yedi temmuz. İki bin on bir. Gözlerimin önündeki duvaktan doğru bakıyorum etrafımdakilere. Babam, gelinin saçı bozulacakmış ne gam, kol dirseğinin içiyle boynumdan kavrayıp, her zamanki gibi alnımdan öpüyor. Az sonra Amelie'nin film müziği çalacak, o 'Yes, hai' diyecek ben 'Erê, evet' diyeceğim, şahitler imzalayacak, konuklar alkışlayacak, ve biz el ele çıkacağız yeni bir hayat yolculuğuna. İşte o pazar öğleni, ben yeni bir yolcu olarak yeniden doğdum.

11:02
Dogum gununuzu kutlar, iyi seneler dileriz. Halkbank

Yirmi dört nisan iki bin on dört. Diyarbakır'dan, Hollandalı gazeteci arkadaşım F, telefon etti. Baban da çıktı mı canım?
..
O gece saat bire kadar, kaç yüz insanla telefonda konuştum, kaç kere sevinçten ve heyecandan içim patlama noktasına geldi, kaç kişiye sarıldım, kaç kişi beni öptü, ben kaç kişiyi öptüm sayamadım. Ben hayatımda daha önce hiç, paylaştıkça çoğalan bir mutluluğu bu kadar çok insanla birlikte yaşamamıştım. İşte o gün, çoğalarak, tekrar doğdum.

12:49
Iyi ki doğdun bebiişiiiiiiiiimmmm:)))) ve iyi ki varsın:)) yeni yaşında sağlık ve mutluluk dilerim:))seni çok seviyorum sevgiyle kal:)) (Kuzenim Ym)

Altı eylül. Sıraselviler Caddesinde bir apartman. Bir birinden güzel iki kadın, kariyer 'rüya'larında kaybolmuş on insana merhem olmak üzere bir seminer hazırlamış. On kişiden biri ben. Bir soru soruyorlar, diyorum ben bugün bir ay gibiyim. Karanlıktayım ama ışımaktayım. E diyorlar peki nereye varmak istersin. Diyorum ki, isterim yıldırım olup çakayım.İki saat sonra, bir yıldırım hızıyla açıyorum bu blogu. Ben kimim diye bir soruyu, ulu orta sorarken kendime, ciğerine ilk kez oksijen dolan bir yeni doğan gibi, avazım çıktığı kadar bağırarak, bir daha geliyorum dünyaya.

Bugün. On altı kasım iki bin on dört. Pazar. Abimle, Kadıköy'ün Yeldeğirmeni'ne çıkan sokaklarından birinde, Karlı Müzik Aletleri diye derme çatma bir saz evine girdik. Bir dut, iki maun, iki sapelli toplamda beş kısa saplı saza baktıktan sonra kararımızı verdik. Bir bağlama, iki takım tel, üç mızrapla kapıdan çıkarken, geride bir memnun esnaf ve içimizde iki mutlu kardeş, ezogelin çorbası çekti canımız.
-D, doğum günün kutlu olsun, bu da senin kendine hediyen olsun.
-Sağol abi, hepimize hediye olsun.

İki küçük çocukken, kollarımızı bir birimizin omzuna dolayarak, bizden önce bin beş yüz yıl boyunca Ermenilerin yaşadığı Kiğı'nın sokaklarını arşınlarken hissettiğim mutluluğun tekrarıyla coşarken kalbim, işte ben bugün yeniden doğdum.


Yani benim güzel okuyucum, insan kimliklerde yazıldığı gibi bir kere gelmez dünyaya. İnsan, çok kere ölür ama çok kere dirilir ve pek çok kere yeniden gelir hayata.
inatla ve aşkla,
d

2 yorum:

  1. Eline, koluna, aklına, kalbine, varlığına sağlık. Fonda müzikle okuyunca hepten koptum. Keşke oni basmasaydim :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) Keşke yazsaydım, müzikle dinlemeyi hiç tavsiye etme hocam.

      Sil