27 Eylül 2015 Pazar

Ben bir arkadaşım

Evet güzel okuyan,
Önemli bir karar aldım, 2 Ekim'de açıklayacam.
Şu kadarını söyleyebilirim, hiç beklemediğim bir anda hiç beklemediğim bir şey oldu.
O şöyle kenarda dursun.
               **
Bugün istemsiz, plansız ve hatta bilinçaltı bir otokoçlukla önemli bir sorunuma açıklık getirmiş bulunuyorum.
Şimdilik sadece teşhis ettim hastalığı, merhemi kolay.

Mesele, arkadaşlık.
Seni bilmem ama okur, benim için arkadaş önemli bir şey. Bir kurum desem yeri, nazarımda. Yalnız öteden beri zihnimi kurcalayan bi şey vardı; her arkadaşla yaşadığım paylaşım, duygu, ruh hali, ortaklaşma veya ayrışma farklı farklı ve bu bir sorunmuş gibi geliyordu. Konu üzerine kafa yormamı tetikleyen şey ise mini bayram tatilimiz.


Bayramda iki günlüğüne İstanbul dışına çıktık. Yüzeriz, organik domates yeriz şeklinde basit bir dinlence olsun dedik. Toplamda 4 kişiydik. Bir birinden oldukça farklı insanlardık. Halen de öyleyiz :)
Fakat aynı evde kalıp, aynı arabaya gidip, aynı balkonda gün batımını izleyip, aynı plajda denize girince bu farklılıkların çatışma olmasa da sürekli bir kıyaslama halinde kendini dışa vurduğunu tahmin etmek güç değil.
Bu dört kişiden biri;
Mızmız. 'Su çok soğuk, güneş çok sıcak, müziğin sesi çok yüksek, acıktım, uykum geldi, hasta oldum, burnum akıyor, vs' modunda. Devamlı tırnaklarını yer. Yavaş hareket eder, genelde üşenik. Kendine odaklı. Yüksek iq ve bol entellektüelite.
Orta yaş. Kadın. Ağırlıklı geyik modunda.

Y
Sakin. 'Yüzeyim, gün doğumundan batımına, dalayım, çıkayım, hiç kurulanmadan hep durulanayım dalgalarda' modunda. Pek konuşmaz, iyi dinler. Tırnak yeme sesinden nefret eder. Yavaş hareket eder, üşenik değil hiç. Kendine odaklı.
Orta yaş. Erkek. Ağırlıklı ciddi modda, ironik geyik ara ara.

Z
Aktif. 'İçimde bitmeyen bir yakıt var eğer kullanmazsam beni yakacak, durmadan hareket etmeliyim' modunda. Çok konuşur pek dinlemez. Sürekli plan yapar. 
Hem kendine odaklı hem de etrafındakileri çok düşünen biri.
Orta yaş. Kadın. Ağırlıklı yarı geyik yarı öfkedir hali.

J
Anı yaşar. 'Plan yapmayalım, rüzgar nereye eserse oraya yönelelim, bakalım gelen an bize neyi getirecek' modunda. Çok konuşmak ister, çok da dinlemek. Her şeye he der, nadiren şikayet eder.
Çoğunlukla etrafındakileri düşünen biri.
Orta yaş. Kadın. Ağırlıklı yarı heyecan yarı hüzündür ruh hali.

Cumartesi günü bu dörtlü plaja gitti. Daha götümüz kuma değmeden, bi tanemiz yarım saat sonrasına dair planlar yapmaya başladı. Diğerimiz suyu yüzmek için soğuk buldu. Birimiz bizi oraya götürdüğü için devamlı 'su ne kadar güzel' tercümesi eşliğinde, 'burası benim fikrimdi, demi, çok doğru bi iş yaptım' şeklinde otuz kez filan onay beklentisi içine girdi. Ötekimiz bu kadar devamlı konuşan üç kadın arasında kitabını okumayı başaramayınca, zaten çok sevdiği suya mecburen kaçtı. Birimiz, kitaba yoğunlaşacak ideal ortamı buldu ama sabote edici faktörlerden ötürü, bir bölümü bitirene kadar canı çıktı, vs.

Zaten bugünlerde içim sıkkın.
Bi de bu iki gün üzerime karabasan gibi çöktü. Pazar günüm devamlı bu matematikleri yaparak geçti.
En son youtube'da, 'kronik yorgunluğun üstesinden nasıl gelinir' videolarından birini izlerken bir, 'Evreka' oldum.
Kardeşim, ben niye tüm arkadaşlarımla aynı tip bir paylaşıma gitmek zorunda hissediyorum ki. Kategorize edeyim gitsin. 

Şöyle;

  • Politikler(im): Bu grubu çok severim. Çok okurlar, çok sorgularlar, iyi takip ederler. Her siyasi gelişmeden haberdarlardır. Konuşmaya geçen ay kaldığım hararetli yerden devam edebilirim onlarla. Tutkuludurlar.
  • Alışveriş uzmanları(m): Bu ekip, stres atmak için birebirdir. Fiyatlardan, indirimlerden, yeni ürünlerden haberdar oldukları gibi zevkleri ve muhasebe yetenekleri de özgündür. İyi takım arkadaşıdırlar.
  • Memleketliler(im): Bu başlık çok özel benim için çünkü diğer gruplardan bazılarını da kapsarlar. Dolayısıyla bir nevi göz bebeklerimdir. Leb demeye gerek duymadan biranın yanına alınacak çerezi anlarız, gözler konuşur, kalpler, görgüler ve tarihler bütünleştirir bizi. Bir de yemyeşil akan sular, suların sızdığı meşe kökleri bağlar saçlarımızdan bizi.
  • Geyik.comcular(ım): Burası eğlence dolu bi yer. Yüzeyseldir muhabbetler. Zeka ekseriyetle yüksek katlarda; yaratıcılık, doruklardadır. Burada, duygusallar, öfkeliler, kendini ve hayatı fazla ciddiye alanlar kaybederler. 
  • Derindeki felsefeciler(im): Bu takım, kişisel gelişim, dünya, uzay, hayat, aile, aşk, kavram ve olgularını bıkmadan usanmadan bazen tekrar ederek, bazen yenileyerek ameliyat eden epey güzide insanlardan peydah olmuştur. Bu liste bir organizma olsa, ilgili kategori, atardamarı olurdu içindeki.
  • Sekülerler(im): Bu canlarla, ideolojik, kültürel, kimliksel vb bir ortak zeminim olmasına gerek yoktur. Kore restoranı açılmış gidelimmiciler, Londra'ya otuz yuroya bilet varmışcılar, festivalde süper filmler vargiller, plastikleri camları ayıranlar, diskoya gitmeyi, şarap içmeyi sevenler diyim siz anlayın.
  • Aile(m): Ne mutlu hem ailem hem arkadaşım olan tonlarca insan var. Nazarcı okur bunu nazar etme nolur, çiğne senin de olur.
  • Dert ortakları(m): İşte zurnanın zırt dediği küme. Tüm bu ayrışmaya sebebiyet veren turnusol kağıdı bu işte. Benim sık yaptığım hata her arkadaştan her gruba sığmasını ya da uymasını beklemem ama en büyük hatam bu son maddeyi hepsinden ama hepsinden istisnasız istemem. Daha doğrusu istememdi.

Bu başlıkta yarım saat ihtiyaç molası vereceğiz. 
Canım okur, ben genelde 'her şey kontrolüm altında' intibası verdiğim, pozitif ve enerjik olduğum için, kimse benim de sorunlarım olabileceğini düşünmez. Hatta merak bile etmezler. Artık yumurta mı tavuktan çıkar ya da tersi mi, yani ben güçlü göründüğüm için mi insanlar kayıtsız, insanlar ilgisiz olduğundan mı ben kendi kendime yeterim onu bilemem. Ama hangisi neden hangisi sonuç sorusu, her mahlukatın olduğu gibi benim de, çaresiz hakikatim olan, sevilme, düşünülme, merak edilme, ilgi görme, derdine ortak, hayatına tanık bulma ihtiyacını ortadan kaldırmıyor. Ve fakat 'Dert ortakları(m)' diye bir küme açsam içine sadece koçum Deniz girer :)

Ama olsun.
Şimdi ben artık renklileri, beyazları, perdeleri, yünlüleri, hassas çamaşırları filan ayırdım ya bi anlamda, artık duruma göre koyacam modumu makinenin deterjan gözüne. 

aktif mavi parçacıklarla,
d

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder