22 Eylül 2014 Pazartesi

Geçmişi yeniden yazmak mümkün mü?

Cuma günü, aşağıdaki istifa dilekçesini yazıp imzaladıktan sonra, hayatımda ilk defa bir sigara tellendirmek istedim -ki sigara içmem. Yerine, Mecidiyeköy meydana bakan Celon's beer cafe diye bir yerde 30'luk fıçı tuborg ısmarladım kendime.
içelim, özgürlüğün şerefine!
d
bu kimlik kartı yakında tarihe karışacak


                    TMMOB GIDA MÜHENDİSLERI ODASINA
                                                                                ANKARA 

                  2002 yılında Hacettepe Universitesi, Gıda Mühendisliği bölümünden mezun oldum. O dönem Türkiye, tarihinin en büyük ekonomik krizlerinden birini yaşıyordu. Çiçeği burnunda mezunlardan biri olarak bu krizden ciddi şekilde etkilendim. 1 yıl sonra, sigortamın yapılmayışına razı gelerek bir yerde işe başladım. Aylarca maaş alamayınca da ayrıldım. Sonrasında, bu sefer maaşımı 'hiç olmazsa' asgari ücret üzerinden yatıran taşeron bir firmada başladım mühendislik yapmaya. Her yılın sonunda kağıt üzerinde işten çıkışımızı yapıyorlardı ve on yıl bile çalışmış olsanız bir kuruş  tazminat hakkınız olmuyordu. Gücü nerden aldım bilmiyorum, 3-4 yıl dayandım bu işyerinde. Nihayet 'eli yüzü düzgün' bir firma buldum sandım. Normal insanların, 14 saat mesai yapmadığını, haftasonlarında ve bayramlarda çalışmadıklarını, çalışırlarsa ekstra ücret aldıklarını öğrendim. Bu firma bana, tekniker maaşıyla, satınalma, ar-ge, üretim planlama, kalite, lab faaliyetleri, satış ve daha neler neler yükledi.
              Özetle, insan sağlığına zerre kadar önem vermeyen, insan-ekipman-zaman yatırımı yapmadan para kazanmayı düşleyen, gözünü kâr hırsı bürümüş patronlarla; eğitimsizlik kompleksini aşamamış, inatçı, yeniliğe ve gelişime kapalı, 'genç emri altında' çalışmayı hazmedemeyen ustalar arasındaki sığ ve anlamsız dünyada gençliğim çürüdü. 2011 yılında, bu mesleği bir daha yapmamaya yemin ederek istifa ettim.
Şu an yabancılara Türkçe öğretiyorum ve çevirmenlik yapıyorum. Yaptığım işi çok seviyorum.
                Odanızdan gelen mailleri silmekten, kariyer sitelerinin 'özgeçmişime uygun' ilanlarını temizlemekten  gına geldi. Bu özgeçmişi silmek ve yenisini yazmak istiyorum.
Odadan kaydımın silinmesi için gereğini saygılarımla arz ederim.
d.s.
tarih
imza
telefon
email


Haftanın özeti:
*tüm ingilizce dil okullarını araştırıp listeledim (yabancı öğretmenlere ulaşmak için)
*İlk kez alıcı gözüyle bir ev gezdim
*fazla renkli diye gözden çıkardığım eteğimi giydim
*hayatımda ilk kez, mavi kotuma bordo kemer taktım
*altı ay önce hediye edilmiş (ve tarzım değil diye kullanmadığım) kolyeye bir şans verdim
*bir kitap çevirisi için örnek taslak hazırladım
*blog kartvizitimi bastırdım. 200 tanesi 30 TL :)
*bağlı olduğum meslek odasından istifa ettim!
*uzun zamandan beri ilk defa Rumeli Hisarı'na gittim ve uzun zamandır ilk defa boğaz havasını birinci elden ciğerlerime doldurdum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder