11 Eylül 2014 Perşembe

Kaptan Maymun

Yolcu değil Kaptan
Malum artık, kaptanım. Hayatımın idaresi iki elimin arasında duran ve bugünlerde sıkı sıkı tuttuğum direksiyona bağlı. Dün direksiyonu nereye kırdım, anlatayım:
Zumbara'da iki başlık açtım:
     1. Logo tasarımı almak istiyorum servisi
     2. Kartvizit tasarımı almak istiyorum servisi
www.isimtescil.net adresine girdim, 
     3. adsoyadım.com alan adını kontrol ettim. 8.5 Doları bastırdım, aldım gitti :)

Mühendislik yapmayı bıraktıktan sonra çevirmenlik ve dil öğretmenliği yapmaya başladım ama bu meslekleri içselleştirmemiştim sanki. O yüzden de kartvizit filan yaptırmamıştım. Ama karar değiştirdim. 
Tülay diye bir arkadaş, hem logo hem kart tasarımı için yardımcı olabileceğini belirten bir mesaj bıraktı site üzerinden. Şu an yazışıyoruz. Eminim güzel bişey çıkacak ortaya.

Ama benim size asıl anlatmak istediğim kısım, Tülay'ın şu soruyu yöneltmesiyle başladı:
'Kendine çok yakın hissettiğin, seni anlatan bir nesne, bir işaret var mıdır?'

Maymun
10.09.2014   06:34
d: sence beni anlatan bir hayvan, nesne ya da işaret var mı?
haj: neden bilmiyorum ama mirkat aklıma geldi hemen (bula bula ayakta uyuyan hayvana benzetti beni yahu) Tabii ki hem Çin burcundan hem de başka şeylerden maymun aklıma geliyor.
d: neden maymun?
haj: Çin burcundan dedim ya! Ondan sonra, sana o lakabı takmıştım Japonya'da ('saruçan', saru maymun, çan cığım demek Japonca'da) Merak dolu, eğlenceli ve komik ama sosyal hayatın içinde, akıllı bir hayvan
d: :)


benzete benzete bu hayvana benzetti işte beni :)



maymun mantıklı ama gerçekten

Tülay'a benim yazdığım cevap şöyle:

Sevgili Tülay, 

Beni ne kadar mutlu ettin bilemezsin. Demişsin ya 'ruhunu yansıtmaya çalışacak sembolik bir tasarım', aynen hissiyatım o. Çin takvimine gore maymunum, eşime göre de. Neden maymunmuşum dedim şöyle cevap verdi 'merak dolu, komik-eglenceli ama sosyal hayatın içinde ve akıllı.' 
Ama yakın hissettiğin şey dersen, hep; cildi spiral, kalın kapaklı  çizgili, beyaz sayfaları olan yepyeni bir defter; bir de ya Rotring kalem (Tikky diye bi modeli vardi biz ögrenciyken, sarısı ve kırmızısı popülerdi) ya da ucu kağıtta kayan herhangi bir tükenmez... İşte bu tablo beni her koşulda motive, huzurlu ve mutlu etmiştir. 
Aynı şekilde müzik, olumlu ya da olumsuz ruh halimi körükleyerek besler beni hep. 
Bi de ritim! Müzikteki ritim, hayattaki ritim... Çünkü harekete delalet. İlerleyendir ritim... Hatta direk davul! Bildiğimiz davul yani, zurnanın yanındaki. İkinci en yakin hissettigim nesne bu. 
 Bu arada şimdiden sana borclu hissediyorum. Sana kahve ve kek yolluyorum, yani sanal olarak :) umarim gerçeğini de ısmarlarım gelecekte. 
Sevgiler
d

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder